torstai 14. helmikuuta 2013

Ystävänpäivän kunniaksi kokemaan paikallinen lääkäri

Flunssan kourissa on tämä lomaviikko mennyt, oon aika tunnollinen kun sairastan täälläkin lomalla?

Maanantain loppuilta meni kotona maaten, tiistaina kävin sentään kaupassa ja hakemassa ruokaa, mutta sen reissun jälkeen olinkin ihan puhkipoikki voimat pois ja loppupäivä meni skypetellessä Suomeen (=häiritessä Tuomon työntekoa, sori :*) ja torkkuessa. Keskiviikkona ei tullut mielenkään enää nousta, olo vain paheni pahenemistaan. Sängyssä vietin koko päivän. Elisa, mun henkilökohtainen sairaanhoitaja toi mulle ruokaa pari kertaa. KIITOS :) <3 Mietin jopa lääkäriin menoa, mutta eihän täällä ollut mikään auki kun on kiinalainen uusi vuosi -loma vielä menossa. Iltaa kohden olo vain paheni ja iski kamala koti-ikävä, olisin vaan halunnut omaan sänkyy, suomalaista RUOKAA ja oman hoitajan. Illalla sai onneksi skypettää Tuomon kanssa, voi että kun kivoja asioita tapahtuu :) ja äitin kanssa!! :)


Olin varannut eilen siis lääkärin tälle päivälle, ja kello 11.30 lähdettiin kohti koulukampusta ja lääkäriä. Ajanvaraus tapahtui netissä. Mentiin lääkäriasemalle, ensin piti ilmoittautua, täällä Student ID-card toimii henkkareina, eli annoin sen vastaanottotyöntekijälle ja sen jälkeen se kysy puhelinnumeron, mitä en tietenkään muistanut vaan piti kaivaa puhelin esiin. ja sitten, se pyysi maksun, mikä oli huimat 15HKD, eli 1,5e!! Olin ihan suu auki että mitä mitä. Olin kuullut tästä jo eilen huhuja, mutten uskonut. Halpaa kuin mikä.




Monta hoitajaa oli ainakin paikalla. Eikä siellä montaa asiakasta kyllä näkynyt.

Piti mennä istumaan ja odottamana, no siihen tuli heti joku hoitaja kysymään mua, mittasi multa kuumeen siinä käytävässä, ei ollut kuin 37,2 siinä hetkessä. Sitten se vei mut jonnekin erilliseen huoneeseen, punnitsi mut (jes en oo vielä ainakaan lihonut!) ja mittasi verenpaineen ja pulssin, ja sanoi että pulssi on korkea. Sitten se kaikkia ihme kysymyksiä kysy multa, normaalimmat käsitteli allergioita ja kroonisia sairauksia jne. Sitten se kysyi, onko mun vanhemmat elossa, montako sisarusta mulla on ja monesko lapsi olen. Aikani sen kanssa juttelin niin se päästi mut sitten odottamaan lääkäriä.




Lääkäriä odottamassa

Lääkärin huoneeseen mentiin niin että oven yläpuolella olevalle screenillä ilmestyi näkyviin mun opiskelijanumero ja nimi, ja sitten piti mennä itse sisään (ja se ovi oli itsestään avautuva, riitti kun laittoi käden siihen eteen niin se aukesi). Lääkäri kyseli, no, miten voin auttaa. Aloin luetella mun oireita sille (nuha, yskä, limaa keuhkot täynnä, kuumetta, huimaa, pyörryttää), sekin kysy muutaman huvittavan kysymyksen "sattuuko sua?" "onko kipuja?" "oletko matkustanut hong kongin ulkopuolella?" Olin että joo, vasta 3,5 viikkoa sitten tulin tänne... Kyllä se kurkkuun vilkasi ja kuunteli keuhkot, ja sanoi kirjoittavansa lääkkeitä, että käy aulaan odottamaan. Ne lääkäriajat on kaikki siis 5min vain, ja ei mulla tuolla mennyt kun vain se 3min varmaankin.

Odottelin aulassa hetken ja seuraavalla screenille ilmestyi mun nimi ja sai mennä noutamaan lääkkeet, johan oli vaikka minkälaista pilleriä. Särkylääkkeitä, allergialääkkeitä, yskänlääkettä, toista kipulääkettä ja jotain limaa irrottavaa. Ja mikä parasta, ne lääkkeet kuului siihen 15hkd:n, 1,5e:n hintaan!



Lähdettiin pois ja naureskeltiin, ettei ne edes kuittia kyllä antanut, mutta ehkä mä en vakuutusyhtiöltä hae sitä 1,5e korvausta.

Kaupan kautta kämpille takaisin, ruokaa ja sitten takaisin peiton alle parantelemaan. Josko se tästä helpottaisi.

Ainiin ja yksi hassu juttu, meidän englannin opettaja on ruotsalainen!

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE !! <3 Ikävä on teitä kaikkia ja varsinkin rakasta <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti