sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Lamma

Lauantai 9.3. vietettiin Lammalla.

"Lamma is, in contrast to Hong Kong Island and Kowloon, peaceful and tranquil, with relatively natural scenery. Buildings higher than three storeys are prohibited and there are no automobiles but diminutive fire trucks and ambulances, as well as distinctive open-back vehicles to transport construction materials. The community's only transport means is by foot or bicycle.

Lamma provides an alternative to the hectic life in the city. Property and rents are cheap compared with those of central Hong Kong. Partly in consequence, there is a significant expatriate community on Lamma Island.

This 13km2 island is home to just 5000 residents"

Eli, Lamma on Hong Kongin saari, mutta aivan päinvastainen kuin Kowloonin (saari, jolla me asutaan ja ollaan, tai Hong Kong-saari). Lamma on rauhallainen ja siellä on luontoa. Rakennukset on pieniä ja Lammalla ei ole yhtäkään autoa! Lamma on vain 13km2 suuri ja siellä asuu 5000 asukasta.

Matkaan lähdettiin kello 12 Hallsseilta. Mentiin ensin bussilla Tsim Sha Tsuin satamaan. Uutta oli sekin, että en ole käyttänyt täällä noita "normaaleita"busseja lainkaan, vain lentokenttäbussia. TST:ltä otettiin lautta Hong Kongin saarelle, matka kesti noin 10 minuuttia ja jo siinä alkoi hieman keikuttaa.. Käveltiin toiseen laivaterminaaliin ja otettiin lautta Lammalle. Yhteen suuntaan maksoin 16hkd, eli 1,6e. Lauttamatka sinne kesti noin puoli tuntia ja oli aika heilutusta kyllä.

Perille kun saavuttiin niin heti huomasi rauhan! ja sen hiljaisuuden. ja luonnon. Siellä oli paljon puita ja vihreää ja niin hiljaista ja rauhallista. Voi että.

Käveltiin ensin hieman saaren reunustaa pitkin, mentiin syömään, ja siellä oli parasta salaattia ikinä, se oli niin hyvää. NAM!

Lähdettiin kävelemään kohti rantaa. Siellä oli ihania pieniä vaaleita katuja mitä pitkin käveltiin ja muutenkin, valkoisia pieniä rakennuksia. Oli niin paljon luontoa ja puita ympärillä.

Ranta tuli vastaan puiden takaa ja hetken sai miettiä, että näkeekö unta vai mitä, näky oli upea. Meri oli niin upean näköinen ja ranta oli mahtava. Vaaleaa hiekkaa.

Muutama tunti rannalla vietettiin ja höpöteltiin porukkaa. Mukavaa ja leppoisaa aikaa. Käytiin Elisan kanssa myös uimassa! Vähän oli kylmää, mutta kyllä siellä hetken pulikoi :) lämmintä oli muuten 25c.

Lamma oli kaunis. Se oli rauhallinen ja viihtyisä paikka.

Takaisin tullessa lautta keinutti vähän vähemmän onneksi.

Mentiin vielä porukalla TST:llä syömään pihvit, mun pihvi oli niin medium, tai raaka mun mielestä, etten kyennyt sitä kokonaan syömään.

Oli hyvä reissu, kannatti ehdottomasti käydä.

Torstai ja perjantai tällä viikolla meni koulujuttuja tehden, torstaina tehtiin ryhmätyötä päivällä ja illalla aherrettiin muita hommia kämpillä, tuntui oikeasti että ekan kerran kouluhommat eteni johonkin suuntaan. Perjantaina sama jatkui ja iltapäivällä mentiin Eliaksen ja Velin kanssa lounaalle japanilaiseen paikkaan ja oli kyllä hyvää ruokaa. Hyvä ruoka, parempi mieli, pitää kyllä paikkansa. Opin myös sen, että aina pitää sanoa ja ilmoittaa kanssasyöjille jos en aio syödä kaikkea ruokaani, lihoja varsinkin... Samalla reissulla haettiin jätskit ja mentiin hallssien lähelle nauttimaan auringosta ja olosta, siinä meni pari tuntia hyvässä seurassa jutellen.

Perjantaina illalla pidettiin leffailta! Tilattiin pitsaa ja katsottiin porukalla leffaa commonroomissa. Oli kyllä mukava ilta :) Vielä skypettelyä Tuomolle niin oli erittäin onnistunut ilta :) :*

ps. <3 halauksia Suomeen!